Основні тенденції змін споживацького попиту на ринку продовольчого роздробу України

На думку експертів ринку продовольчого роздробу, провідною тенденцією галузі у поточному році є переорієнтація споживачів на дисконтні формати. З одного боку, це обумовлено проблемами фінансового характеру, від яких у даний час потерпає більшість населення. Однак, з іншого, є підстави вважати, що у споживацькому середовищі почалися певні зміни, поширюється свого роду тренд мінімілізаторства. Покупець стає більш обережним та заощадливим у виборі товару, але при цьому намагається отримати максимум якості за мінімальну ціну.

В ситуації, що склалася, Корпорація «АТБ» завдяки розробленої маркетингової стратегії, не лише не втратила покупців, але спромоглася збільшити їх кількість. Дослідження, які здійснила компанія, свідчать, що спостерігається тенденція зростання кількості товарів у чеку та при цьому також зростає середня вартість товару з урахуванням інфляції. Здійснений аналіз продемонстрував, що за термін від квітня 2017 року до квітня 2018 року, зростання купівельного попиту у натуральному та грошовому еквіваленті склало 6 % та 5 % відповідно, також на 16 % зросла середня сума чеку.

Позитивним сигналом є також присутність тенденції певного зростання частки товарів середнього сегменту цін у загальному товарообігу мережі «АТБ». Все так, так чи інакше, впливає на загальний товарообіг підприємства, що позначається на сумі сплати податків та зборів, динаміці розвитку.

У 2017 році товарообіг торгівельної мережі «АТБ» на 37% перевищив показники 2016 року, склавши близька 80,2 млрд.грн. (з ПДВ). Загальна сума відрахувань податків та зборів групою компаній «АТБ» склала понад 6,5 млрд.грн., що було на 30,3% більше, ніж у 2016 році. Така тенденція зберігається і в поточному році.

Водночас Корпорація «АТБ» продовжує інтенсивне нарощувати свою торгівельну мережу, збільшив майже удвічі темпи введення в дію нових дискаунтерів. Від початку 2018 року компанія вже відкрила 41 новий магазин, тоді як у 2017 році їх було 78. Таким чином, у даний час в Україні працює 951 торгівельна точка ритейлору в 246 населених пунктах країни. Компанія продовжує міцно утримувати лідерські позиції в торгівельній галузі України.