АТБ-2018: Рік зростання і розвитку

АТБ-2018: Рік зростання і розвитку

Для найбільшого вітчизняного дискаунтера минулий рік був відзначений цілим рядом рекордних показників. Мережа поповнилася 80 новими і 41 реконструйованих магазином, і на початок 2019 року налічує 990 торгових підприємств в 253 містах та великих населених пунктах 22 областей України. Створено близько 6 тис. робочих місць.

Було продовжено розвиток складної логістичної системи, яка включає в себе взаємодію з регіональними виробниками, власні розподільні центри, значний парк автомобілів з необхідним обладнанням для підтримки температурного режиму, власні відділи якості, і багато іншого. Сьогодні компанія володіє однією з найбільших в Україні логістичних інфраструктур, в яку входять 8 мультітемпературних центрів класу А, що відповідають найбільш високим вимогам сучасної торгівлі. Складська інфраструктура обслуговує всі магазини торгової мережі «АТБ», цілодобово здійснюючи планування, організацію та облік руху товарних потоків. Загальний товарообіг розподільних центрів «АТБ» становить 6 тисяч тонн на добу. 

Розширення мережі забезпечило рекордний за 25-річну історію корпорації товарообіг в 103,6 млрд. грн. (з ПДВ). У відсотковому відношенні в порівнянні з 2017 роком зростання склало 22%. 

Відповідно збільшилася й споживацька аудиторія: щодня в магазинах мережі здійснюють свої покупки понад 3,5 млн. українців. Роком раніше мова йшла про 3 млн. чол.

За підсумками 2018 року корпорація поповнила також й бюджети різних рівнів сумою в 9,4 млрд.грн. (з ПДВ), яка була сплачена у вигляді різноманітних податків і зборів. Зростання відрахувань склало 30% від рівня 2017 року. Це, у свою чергу, дозволило збільшити обсяги соціальних програм, що реалізуються підприємством. У компанії розраховують, що збережуть такі темпи приросту з усіх напрямків і в 2019 г. Це означає, що мережа в черговий раз зможе побити свої ж рекорди і зміцнитися на позиції абсолютного лідера галузі.

Але за вражаючою динамікою лінійного розвитку і розширення, в минулому році все виразніше проглядалися і нові тенденції в житті найбільшої торгової мережі. У модернізованих магазинах були впроваджені передові рішення в сфері роздрібної торгівлі, будівництва та енергозбереження. Це і холодильне обладнання останнього покоління, і новітня система LED-освітлення, і сучасні системи утеплення, опалення і рекуперації енергії. До того ж такі маркети мають чимало додаткових відділів, які припали до смаку покупцям: власна випічка, фреш-бари, кав'ярня.

Як вважають експерти ринку, в 2019 році продовольчу роздріб очікують глибокі зміни: великі формати будуть сповільнювати свій розвиток, продовжать активно розвиватися дискаунтери і «магазини біля дому», торгові точки спеціалізованого рітейлу - магазини екотоварів, сирів, пива. Набиратимуть обертів експерименти з digital-технологіями: каси самообслуговування, розрахунки за допомогою мобільних терміналів.

У серпні минулого року АТБ відкрив перший магазин формату Express. У компанії відзначають, що нова концепція розроблена спеціально для спальних районів великих міст. Магазин є свого роду експериментальним майданчиком, на якому тестуються нові для компанії торгові рішення і сервіси. В АТБ Express встановлено холодильне та морозильне обладнання останнього покоління, новітня система освітлення, утеплення, опалення і рекуперації енергії.

Генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков вважає, що продовольчий рітейл знаходиться на порозі глибоких змін і одним з провідних напрямів діяльності Корпорації в 2019 році буде активний пошук, експериментування і впровадження нових форматів і підходів до організації торгівлі.