ТОВ «АТБ-маркет» – підприємство корпорації «АТБ» – найбільша мережа України, що динамічно розвивається.
Початок роздрібної мережі «АТБ» було покладено в 1993 році. Тоді у місті Дніпропетровськ працювали шість гастрономів, які пізніше об`єдналися у єдине підприємство. Свою назву, «АТБ-маркет», компанія отримала від абревіатури «АгроТехБізнес» у 1998 году, і з тих часів усі магазини «АТБ» працюють під єдиним брендом та у моноформаті.
За 30 років підприємство виросло в найбільшу роздрібну мережу національного масштабу. На кінець 2021 року мережа «АТБ-маркет» налічувала 1 316 магазинів у 24 областях України. Повномасштабне військове вторгнення у лютому 2022 року завдало компанії багато збитків - сотні розбитих магазинів, розкрадені та захоплені складські комплекси та супермаркети на окупованих територіях. Компанія переходить на особливий режим роботи в умовах військової агресії та працює в посиленому режимі 24/7 задля безперебійного постачання продуктів харчування та товарів першої необхідності у міста та селища країни.
Незважаючи на всі складнощі ведення бізнесу у воєнний час, компанія «АТБ» стрімко відновлює діяльність на звільнених від окупантів територіях України та продовжує свій розвиток у мирних регіонах країни. Основні зусилля компанії спрямовані на відновлення роботи тимчасово закритих магазинів, запуск нових складських та логістичних майданчиків, відкриттю нових торговельних об`єктів та створенню нових робочих місць для українців.
На початок 2024 року, торговельна мережа «АТБ» налічувала 1 207 магазинів у 24 областях України та продовжує демонструвати високі темпи зростання. Науково виважені підходи до розробці маркетингової стратегії, логістиці, до контролю якості продовольчих товарів та до обслуговування клієнтів забезпечили підприємству лідерські позиції у торгової галузі країни, як по кількості покупців, так й по товарообігу та податковим виплатам.
Щоденно в магазинах мережі «АТБ» здійснюють покупки понад 3 млн. українців. За підсумками 2023 року товарообіг мережі склав 215,7 млрд. грн. Компанія «АТБ-маркет» – один з найбільших роботодавеців країни: сьогодні на підприємстві працюють понад 44 тисячі осіб. Співробітники, які займають адміністративні посади та ті, хто працює у торговельної мережі, отримали професійну підготовку в учбових центрах компанії.
Націленість на результат, розвиток професійних якостей, дотримання корпоративних норм та високий рівень відповідальності кожного співробітники роблять можливим досягнення місії підприємства – забезпечення населення України якісними харчовими продуктами та нехарчовими товарами першої необхідності за мінімальними цінами.
ТОВ «АТБ-МАРКЕТ» – підприємство, що представляє суспільний інтерес та складає фінансову звітність відповідно до міжнародних стандартів бухгалтерського обліку.
Назва «АТБ-Маркет» походить від абревіатури підприємства «АгроТехБізнес», яке дало початок розвитку корпорації «АТБ». Підприємство було зареєстровано у місті Дніпропетровськ у 1998 році.
Початок роздрібної мережі «АТБ» було покладено в 1993 році, яка складалася з шести гастрономів у місті Дніпропетровськ.
Магазини радянського формату були реорганізовані в мережу маркетів самообслуговування у форматі «дискаунтер». Асортимент був скорочений до 800 позицій, ціни – мінімальні. «АТБ» стає найбюджетнішим маркетом, у порівнянні із сусідніми магазинами.
«АТБ» розширює асортимент спочатку до 2500, потім до 3500 позицій. Запроваджується єдиний стандарт – площа 800 кв. м і 10 кас.
Для зниження витрат приміщення викуповують, а не беруть в оренду. «АТБ» активно освоює невеликі міста, в яких не представлені інші великі мережі. У цей же час починається розвиток логістичних центрів. Єдиний склад «АТБ» переобладнюють у сучасний розподільний центр, прописують оптимальні маршрути від центру до магазинів і жорсткий графік розвезення товарів. Витрати на логістику зменшуються у 2,5 рази.
АТБ-Маркет відкриває по 30-50 магазинів в рік в східних, центральних і південних регіонах.
За часів кризи, коли більшість великих рітейлерів скорочують кількість торговельних точок і ведуть важкі переговори з кредиторами, «АТБ» відкриває більше 200 магазинів. спрацювала формула успіху дискаунтера. У 2010-му прибуток «АТБ» досяг 10,8 млрд . гривень. Порівняно з 2008 роком її валовий прибуток зріс в 2,5 рази – до 2 млрд. гривень.
Чи не прості часи всеукраїнська мережа «АТБ» переживає у 2013-2014 роках. У першому півріччі 2014 року, коли на Сході України почалися військові дії і значна частина територій перейшла під контроль окупантів, компанія закрила 152 магазини та розподільчий центр.
У зв'язку з окупацією Криму, визнаною світовою спільнотою у Резолюції Генасамблеї ООН від 19.12.2016 року, компанія закрила на півострові 59 магазинів та розподільчий центр.
Збитки Корпорації «АТБ» склали понад 7 млрд. гривень.
Торгова мережа «АТБ» активно нарощує своє присутність в Західному регіоні України. Продовольчі дискаунтери «АТБ» успішно вписалися в торговельну інфраструктуру Львівської області. Корпорація придбала 17 торгових об'єктів мережі «Барвінок» і вже в лютому 2016 року ці магазини почали роботу під вивіскою «АТБ».
Крім Західної України «АТБ-Маркет» продовжує активно освоювати ринок Одеської області. На сьогодні показники товарообігу в цьому регіоні перевищили прогнози компанії.
Розвиваючи ВТМ, компанія формує ексклюзивний асортимент, а також цінову конкурентну перевагу. Покупці торговельної мережі «АТБ» заощаджують 10-20% коштів, купуючи якісну продукцію ВТМ дешевше, ніж аналогічний брендований товар.