Продовольчий ритейл знаходиться на порозі глибоких змін

Продовольчий ритейл знаходиться на порозі глибоких змін

Майбутнє настає швидше, ніж здається. Навіть в такій традиційній, - майже консервативної сфері, - як продовольчий роздріб. 

Рітейл сьогодні - динамічно зростаюча галузь, яку підхльостує примхливий купівельний попит. Оскільки кожне нове покоління клієнтів стає більш вимогливим за попереднє. Ось чому в боротьбі за покупця перемога буде за новатором.

На думку провідних вітчизняних і зарубіжних експертів, в 2019 році продовольчий роздріб очікують глибокі зміни: великі формати будуть сповільнювати свій розвиток, продовжать активно розвиватися дискаунтери і «магазини біля дому», торгові точки спеціалізованого рітейлу - магазини екотоварів, сирів, пива. Набиратимуть обертів експерименти з digital-технологіями: каси самообслуговування, розрахунки за допомогою мобільних терміналів.

Магазини без продавців, супермаркети без відвідувачів, автоматизовані точки продажів вуличної торгівлі - ці та інші формати вже сьогодні працюють в США і країнах Європи, і зовсім скоро вони з'являться і у нас, в Україні. Корпорація АТБ в минулому році почала експериментувати в цьому напрямку.

У серпні минулого року в Запоріжжі АТБ відкрив перший магазин формату Express. У компанії відзначають, що нова концепція розроблена спеціально для спальних районів великих міст. Магазин є свого роду експериментальним майданчиком, на якому тестуються нові для компанії торгові рішення і сервіси. В АТБ Express встановлено холодильне та морозильне обладнання останнього покоління, новітня система освітлення, утеплення, опалення і рекуперації енергії.

За словами Бориса Маркова, в цьому році найбільша роздрібна мережа України має намір також розширювати асортимент, збільшуючи частку продукції власних торгових марок (ВТМ) таких брендів, як «De Luxe Foods & Goods Selected», «Спецзамовлення « АТБ », « Своя лінія », «Розумний вибір». Із загального обсягу асортиментного ряду мережі (понад 3500 позицій) 800 найменувань - це товари власних торгових марок.

Особливе місце в цьому переліку займає імпорт, що маркується для покупця брендом «De Luxe Foods & Goods Selected», та який був створений компанією «АТБ» з метою ознайомити споживачів з кухнею різних народів світу. З-за кордону в магазини поставляють ті продукти, які не можуть бути вирощені або вироблені в Україні: екзотичні овочі та фрукти, деякі види грибів, чай і кава, оливкова олія, а також товари, характерні для певного регіону (італійська паста, бельгійський шоколад, шрі-ланкійський чай, тайський рис, іспанські оливи і багато іншого). Компанія завозить такі товари в Україну самостійно, не вдаючись до допомоги посередників. Це не тільки гарантує захист споживача від підробок і фальсифікату, а й дозволяє істотно економити. Покупці набувають якісні товари ВТМ за цінами до 30% дешевше аналогічної брендованої продукції.

Розширення в 2018 році торгової мережі «АТБ-Маркет» до 990 магазинів в 253 населених пунктах 22 областей України створює для Корпорації всі необхідні ресурси для подальшого розвитку цього напрямку в році, що наступив.