Для фахівців у галузі продовольчого роздробу настали непрості часи вибору стратегії розвитку між традиційними підходами та новаціями. З одного боку, ринок демонструє зростання обсягів товарообігу, збільшення прибутків, розширення торговельної мережі тощо, – аргумент на користь прихильників старих підходів. З іншого, не можна не враховувати фактор зміни споживацьких настроїв, які стають більш гнучкими під впливом різних викликів та нових трендів.
Обережність та заощадливість у виборі товару, водночас бажання отримати максимум якості продуктів та послуг за мінімальну ціну – характерні риси масової поведінки покупців. Абсолютно новим фактором впливу на продовольчий ринок стало активне використання споживачами соціальних мереж.
Корпорація «АТБ» завчасно подбала про розроблення маркетингової стратегії, яка би вдало поєднує усі ці фактори. На думку генерального директора «АТБ-Маркет» Бориса Маркова, перші результати свідчать на користь обраного підходу.
Корпорація «АТБ» продовжує інтенсивно нарощувати свою торговельну мережу, майже удвічі збільшила темпи введення в дію нових дискаунтерів. Від початку 2018 року компанія відкрила вже 48 нових магазинів, з яких 21 у Західному та 12 у Південному регіонах країни. При цьому важливо зауважити, що 91 магазин було відкрито в оновленому дизайні. Наразі торговельна мережа «АТБ» налічує 958 магазинів у 246 населених пунктах 22 областей України.
У групі компаній «АТБ» задіяна одна з найбільших в Україні логістичних інфраструктур, до якої входять 8 сучасних мультитемпературних розподільчих центрів категорії «А» загальною площею 133 тис. кв. м. До 2020 року корпорація планує запустити два нових розподільчих центри у Львівській та Одеській областях.
Частка ТОВ «АТБ-маркет» в загальному обсязі роздрібного товарообігу підприємств роздрібної торгівлі України у 1 кварталі 2018 року склала майже 15,9%, що на 1,9% більше показників відповідного терміну минулого року та має стійку тенденцію до збільшення. За рік зростання купівельного попиту у натуральному та грошовому еквіваленті склало 6% та 5% відповідно, також на 16% зросла середня сума чеку.
Товарообіг торговельної мережі «АТБ» за перше півріччя 2018 року склав 48,4 млрд грн (з ПДВ). Це є результатом як загального зростання кількості торговельних підприємств, так і експериментального оновлення формату магазину «АТБ», зазначає Борис Марков.